BMW nu face excepţie şi va arata lumii un hibrid, dar nu orice fel de hibrid, ci unul diesel. Această soluţie tehnologică folosită pe un autoturism, a mai fost luată în calcul doar de câţiva constructori, dar nu a trecut de faza de proiect.
Bavarezii par, însă, hotărâţi şi au dezvoltat un motor de 2 litri diesel cu sistem variabil twin-turbo şi un common rail de ultimă generaţie ce dezvoltă 204 cai putere şi oferă un cuplu de 400 Nm. Mica uzină este asistată de un motor electric ce aduce un plus de 20 de cai putere şi 210 Nm. Puterea este gestionată prin intermediul unei cutiii automate cu 8 trepte. Modelul este echipat cu panouri solare montate pe plafon şi sistem de regenerare a energiei în timpul frânării
Cu această tehnologie, BMW X5 returnează un consum mediu de 5,4 litri la 100 km şi emite doar 172 g de dioxid de carbon pe kilometru, valori remaracabile pentru un model de mărimea navei amiral de la BMW. Totuşi, dacă luăm în calcul faptul că un motor diesel este mai scump decât unul pe benzină şi adăugăm şi costul motorului electric, plus cel al bateriilor şi al panourilor solare, vom obţine un foarte scump vehicul cu puţine şanse de a salva planeta, dar care va fi printre atracţiile Salonului de la Geneva.